1. Inledningsvis genomförs en ”nollmätning” med MyChecks standardenkät av kvalitetssäkrad ansvarig konsult.
2.Djupintervjuer med ledningspersonal och medarbetare läggs grunden för hur det fortsatta arbetet bör ske. Baserat på den kvalitativa och kvantitativa studien genomförs därefter.
3.Effektiva workshops med ledning och övriga grupper för att säkerställa ett fokus på rätt målstyrning och arbetssätt.
4. Formulera sitt egna #målkort, ett kontrakt som förslagsvis följs upp en gång per kvartal.
5. Täta, strukturerade samtal som är professionellt uppbyggda m h a Mycheck, ger större inverkan och långsiktig varaktighet.
6. Med vald periodicitet så arkiveras de ”gamla” målen och aktiviteterna och de mål som har längre verkanstid överförs till nästa kvartal inkl nya mål när ledare och medarbetare är överens efter samtal.
7. Konsult från MyCheck följer arbetet kontinuerligt och stödjer vid behov. Normalt är en meningsfull tidsperiod att komma igång med dialogverktyget och processen minst tre år, för att se vilken effekt det nya arbetssättet ger.